KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİNE İLİŞKİN AYDINLATMA METNİ

Hayat Kimya San. A.Ş. (“Hayat Kimya veya Şirket”) olarak veri sorumlusu sıfatıyla, kişisel verilerinizin işlenmesi süreçleri hakkında bilgi sahibi olmanızı önemsiyoruz. Kişisel veri, kimliğinizi belirli ya da belirlenebilir kılan her türlü bilgi anlamına gelmektedir. www.hayatshop.com.tr platformu aracılığıyla gerçekleştirilen kişisel veri işleme faaliyetleri hakkında 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun/KVKK”) 10. maddesi gereğince sizleri bilgilendirmek isteriz.

  1. İŞLENEBİLECEK KİŞİSEL VERİLERİNİZ

Platform kapsamında işlemin niteliğine ve üye olup olmama durumunuza bağlı olarak değişiklik göstermek üzere aşağıda yer alan kişisel verileriniz işlenebilecektir.

• Kimlik Bilgileriniz: adınız, soyadınız,

• İletişim Bilgileriniz: cep telefonu numaranız, teslimat adresiniz, e-posta adresiniz,

• Finansal Bilgileriniz: satış ve iade işlemleri kapsamında ihtiyaç duyulan kredi kartı, banka hesap/IBAN numarası bilgileri,

• Müşteri İşlem Bilgileriniz: sipariş ve fatura bilgileriniz, teslimat işlem bilgileriniz, alışverişlerinizle ilgili gerçekleşen işlem geçmişi bilgisi, kullanıcı olarak sizlere uygun içerik sunulması kapsamında yapılan tercihler, üyelik bilgileri, talep ve şikâyet bilgileriniz, platformda yer alan ürünlere ilişkin yorum yapmanız ve/veya soru sormanız halinde yorum ve sorularınız içerisinde bizzat paylaştığınız bilgiler,

• Pazarlama: alışveriş geçmişi bilgileri, çerez kayıtları, anket, kampanya çalışmasıyla elde edilen bilgiler,

• İşlem Güvenliği Bilgileriniz: IP adresi bilgisi, log kaydı, şifre ve parola bilgileri, çerez bilgileri,

• Hukuki İşlem Bilgileriniz: yetkili kişi, kurum ve kuruluşlarla yazışmalardaki bilgiler, dava ve icra dosyalarındaki bilgiler, yasal bilgi talebi bilgileriniz,

• İşitsel Kayıt Bilgileriniz: çağrı merkeziyle görüşmeniz halinde ses kaydınız.

 

  1. KİŞİSEL VERİLERİNİZİN İŞLENME AMAÇLARI

 

  1. Kimlik ve iletişim bilgileri için işlenme amaçları

 

• Platform üzerinden satın alım işlemlerinin gerçekleşmesi ve işlem yapanın kimlik bilgilerinin teyit edilmesi,

• Üyelik kaydının yapılması,

• Sözleşmenin kurulması ve ifasına yönelik süreçlerin yürütülmesi,

• Mesafeli satış sözleşmesi ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunu kapsamında platformumuz üzerinden akdedilen sözleşmelerin koşulları, güncel durumu ve güncellemeler ile ilgili iletişime geçilmesi ve gerekli bilgilendirmelerin yapılması,

• Faturalandırma işlemine bağlı olarak finans ve muhasebe süreçlerinin yürütülmesi ve denetimi,

• Teslimat işlemleri ile lojistik faaliyetlerinin planlanması ve icrası,

• Hayat Kimya iş süreçlerinin yürütülmesi ve denetimi,

• İletişim faaliyetlerinin planlanması ve icrası,

• Müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin planlanması ve icrası,

• Ürünlere yönelik sorularınızın yanıtlanması ve bilgi almanızın sağlanması ile talep ve şikayetlerin yönetilmesi,

• Pazarlama faaliyetleri kapsamında iletişime geçilmesi, ticari ileti gönderimi, kişiselleştirilmiş tekliflerin sunulması, pazarlama, anket ve memnuniyet çalışmalarının yapılması, ürün ve/veya hizmetlere bağlılık süreçlerinin planlanması ve/veya icrası,

• Mal ve hizmet satış sonrası destek hizmetlerinin yürütülmesi,

• Bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi,

• Operasyonel faaliyetlerin yürütülmesi ve güvenliğin sağlanması,

• Faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesinin sağlanması,

• Hukuk işlerinin takibi ve yürütülmesi,

• Mevzuat çerçevesinde yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile bilgi paylaşımının yapılması.

 

  1. Müşteri işlem bilgileri için işlenme amaçları

 

• Hayat Kimya iş süreçlerinin yürütülmesi ve denetimi,

• Ürün ve hizmetlere ilişkin teklif ve satış süreçlerinin yürütülmesi kapsamında gerekli işlemlerin yapılması,

• Müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin planlanması ve icrası,

• Faturalandırma işlemine bağlı olarak finans ve muhasebe süreçlerinin yürütülmesi ve denetimi,

• Sözleşmenin kurulması ve ifasına yönelik süreçlerin yürütülmesi,

• Mesafeli satış sözleşmesi ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunu kapsamında platformumuz üzerinden akdedilen sözleşmelerin koşulları, güncel durumu ve güncellemeler ile ilgili iletişime geçilmesi ve gerekli bilgilendirmelerin yapılması,

• Müşteri memnuniyetini artırmak, platformdan alışveriş yapan müşterilerimizi tanıyabilmek ve müşteri çevresi analizinde kullanabilmek, Şirketimizin sunduğu ürün ve hizmetlerin geliştirilmesi ve iyileştirilmesine yönelik faaliyetlerin yürütülmesi ve analiz çalışmasının yapılması,

• Çerezler yoluyla alışveriş bilgilerinin işlenmesi,

• Ürünlere yönelik sorularınızın yanıtlanması ve bilgi almanızın sağlanması ile talep ve şikayetlerin yönetilmesi,

• Mal ve hizmet satış sonrası destek hizmetlerinin yürütülmesi,

• Faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesinin sağlanması,

• Bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi,

• Operasyonel faaliyetlerin yürütülmesi ve güvenliğin sağlanması,

• Hukuk işlerinin takibi ve yürütülmesi,

• Mevzuat çerçevesinde yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile bilgi paylaşımının yapılması.

 

 

 

 

  1. Finans bilgileri için işlenme amaçları

 

  • Sözleşmenin ifasına yönelik süreçlerin yürütülmesi,

  • Ödeme ve iade işlemlerinin gerçekleştirilmesi,

  • Faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesinin sağlanması,

  • Hukuk işlerinin takibi ve yürütülmesi,

  • Mevzuat çerçevesinde yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile bilgi paylaşımının yapılması,

  • Finans ve muhasebe süreçlerinin yürütülmesi ve denetimi,

  • İade işlemlerinin yürütülmesi.

 

  1. İşlem güvenliği bilgileri için işlenme amaçları

 

• Hayat Kimya iş süreçlerinin yürütülmesi ve denetimi,

• Sözleşmenin kurulması ve ifasına yönelik süreçlerin yürütülmesi,

• Platform üzerinden satın alım işlemlerinin gerçekleşmesi ve işlem yapanın kimlik bilgilerinin teyit edilmesi,

• İnternet erişim kayıtlarının yönetimi ve veri güvenliğinin sağlanması,

• Bilgi güvenliği süreçlerinin planlanması,

• Operasyonel faaliyetlerin yürütülmesi ve güvenliğin sağlanması,

• Şirket faaliyetleri kapsamında gerekli denetim ve kontrol süreçlerinin yürütülmesi ile raporlama ve incelemelerin yapılması,

• Faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesinin sağlanması,

• Mevzuat çerçevesinde yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile bilgi paylaşımının yapılması.

 

 

  1. Hukuki işlem bilgileri için işlenme amaçları

 

• Hukuk işlerinin takibi ve yürütülmesi,

• Hayat Kimya iş süreçlerinin yürütülmesi ve denetimi,

• Faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesinin sağlanması,

• Mevzuat çerçevesinde yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile bilgi paylaşımının yapılması.

 

  1. Pazarlama bilgileri için işlenme amaçları

 

  • Pazarlama ve reklam faaliyetlerinde kullanabilmesi, tercihlerinize uygun ürünlerin tarafınıza sunulması başta olmak üzere sizlere daha iyi bir alışveriş deneyiminin sağlanması ve memnuniyetinizin arttırılmasına yönelik gerekli faaliyetlerin yürütülmesi,

  • Çerezler yoluyla alışveriş bilgilerinin işlenmesi,

  • Pazarlama faaliyetleri kapsamında iletişime geçilmesi, ticari ileti gönderimi, kişiselleştirilmiş tekliflerin sunulması, pazarlama, anket ve memnuniyet çalışmalarının yapılması, ürün ve/veya hizmetlere bağlılık süreçlerinin planlanması ve/veya icrası,

  • Pazarlama analiz çalışmalarının yürütülmesi ve hizmet kalitesinin artırılması çalışmalarının yapılması.

 

 

  1. İşitsel kayıt bilgileri için işlenme amaçları

 

• Sözleşmenin ifasına yönelik süreçlerin yürütülmesi,

• İletişim faaliyetlerinin planlanması ve icrası,

• Ürün ve hizmetlere ilişkin teklif ve satış süreçlerinin yürütülmesi kapsamında gerekli işlemlerin yapılması,

• Müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin planlanması ve icrası,

• Mesafeli satış sözleşmesi ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un ilgili maddeleri tahtında platformumuz üzerinden akdedilen sözleşmelerin koşulları, güncel durumu ve güncellemeler ile ilgili iletişime geçilmesi ve gerekli bilgilendirmelerin yapılması,

• Ürünlere yönelik sorularınızın yanıtlanması ve bilgi almanızın sağlanması ile talep ve şikayetlerin yönetilmesi,

• Hukuki uyuşmazlıkların tespiti için çağrı merkezi ses kaydının alınması,

• Mevzuat çerçevesinde yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile bilgi paylaşımının yapılması.

 

  1. KİŞİSEL VERİLERİNİZİN TOPLANMA YÖNTEMİ

Kişisel veriler; www.hayatshop.com.tr internet sitesi, iletişim kanalları, iletişim formu, şirket yetkilileri, iş ortakları, mobil uygulama, çağrı merkeziyle iletişime geçmeniz halinde çağrı merkezi, veri tabanı entegrasyonu, dilekçe, online işlemler, kamu kurum ve kuruluşları kanalları aracılığıyla doğrudan ilgili kişilerden veya bu kuruluşlar aracılığıyla elektronik olarak otomatik yollarla ya da yazılı, sözlü şekilde otomatik olmayan yollarla toplanmaktadır.

  1. KİŞİSEL VERİLERİNİZİN İŞLENMESİNİN HUKUKİ SEBEBİ

Kişisel verileriniz KVKK’nın 5, 8. ve 9. maddelerinde belirtilen ve aşağıda yer verilen hukuka uygunluk sebeplerine dayanılarak işlenmektedir:

• Sözleşmenin kurulması ve ifası süreçleri kapsamında teklif, satış, ödeme ve iade faaliyetlerinin yürütülmesi, teslimat işlemleri ile lojistik faaliyetlerinin planlanması ve icrası, ürünlere yönelik sorularınızın yanıtlanması ve bilgi almanızın sağlanması ile talep ve şikayetlerin yönetilmesi, mesafeli satış sözleşmesi ve Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunu kapsamında platformumuz üzerinden akdedilen sözleşmelerin koşulları, güncel durumu ve güncellemeler ile ilgili iletişime geçilmesi ve gerekli bilgilendirmelerin yapılması, iletişim faaliyetlerinin planlanması ve icrası amaçlarıyla “sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması” hukuki sebebine bağlı olarak;

• Faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesinin sağlanması, hukuk işlerinin takibi ve yürütülmesi, mevzuat çerçevesinde yetkili kamu kurum ve kuruluşları ile bilgi paylaşımının yapılması, bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi, operasyonel faaliyetlerin yürütülmesi ve güvenliğin sağlanması, finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi amaçlarıyla “kanunlarda açıkça öngörülmesi” (6563 Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun, 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu ve 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu başta olmak üzere) hukuki sebebine bağlı olarak;

• İlgili mevzuat kapsamında hukuki yükümlülüklerinin yerine getirilmesi ve faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesinin sağlanması, iş süreçlerinin yürütülmesi ve denetimi, yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi paylaşımının yapılması, hukuk işlerinin takibi ve yürütülmesi amaçlarıyla “veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması” hukuki sebebine bağlı olarak;

• Hukuk ve dava işlerinin yürütülmesi, faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi amaçlarıyla “bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması” hukuki sebebine bağlı olarak;

• Çağrı merkezi aramaları kapsamında mal ve hizmet satış sonrası destek hizmetlerinin yürütülmesi, iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi ve icrası, hukuki uyuşmazlıkların tespiti için çağrı merkezi ses kaydının alınması, denetim ve kontrol faaliyetlerinin yürütülmesi, destek hizmet alınması, iş ortakları ve tedarikçilerle ilişkilerin yürütülmesi, pazarlama analiz çalışmalarının yürütülmesi amaçlarıyla “ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebebine bağlı olarak,

  1. KİŞİSEL VERİLERİNİZİN AKTARILMASI

Söz konusu veriler aynı amaçlar doğrultusunda gerekli olduğu takdirde, Kanun’da belirtilen hukuki sebeplere dayalı olarak; e-ticaret platformunun işletilmesi için destek aldığımız firma ile bilişim altyapımızı sağlayan, işleten veya hizmet sunan iş ortaklarımıza ve hizmet sağlayıcılarımıza, tedarikçi firmalara, kargo şirketleri de dahil olmak üzere lojistik hizmeti aldığımız firmalara, gerekli olması halinde banka ve yasal olarak kart bilgileri saklama hizmeti sunan kuruluşlara, hukuki, finansal, vergisel ve operasyonal konularda danışmanlık aldığımız kuruluşlara, denetim faaliyetleri için hizmet aldığımız iş ortaklarına, pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi konusunda destek aldığımız firmalara, iş ortaklarına, çağrı merkezini aramanız halinde alınan ses kayıtlarınız bakımından hizmet alınan firmaya, yetkili kamu kurum ve kuruluşlarına aktarılabilmektedir.

Çağrı merkezini aramanız halinde şikâyet ve taleplerinize dair yazılı detay kayıtların tutulması için, destek hizmet aldığımız firmanın sunucuları yurt dışında bulunan bulut sistemi kullanması nedeniyle ve iletişim formunu doldurmanız halinde yurt dışı bulut tabanlı Microsoft mail hizmeti alınması nedeniyle yurt dışına aktarım gerçekleşmektedir. Bu aktarım nedeniyle KVKK’nın 9. maddesi kapsamında açık rızanızın olması gerekmektedir. Bu doğrultuda kişisel verilerinizin belirtilen şekilde işlenmesini onaylıyorsanız, ilgili alanları kullanmanızı ve çağrı merkezi üzerinden iletişime geçmenizi rica ederiz.

 

  1. KİŞİSEL VERİLERİNİZİN KORUNMASINA YÖNELİK HAKLARINIZ

Kişisel verilerin işlenmesi ile ilgili olarak Kanun’un 11. maddesi kapsamında aşağıda sayılan haklara ilişkin taleplerinizi Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ’e uygun olarak iletebilirsiniz. Bu doğrultuda ilgili kişilerin;

hakları bulunmaktadır.

  1. TALEPLERİNİZ İÇİN

Yasal haklarınız uyarınca taleplerinizi Mahir İz Cad. No:25 (34662) Altunizade, Üsküdar / İstanbul adresimize bizzat elden iletebilir veya iadeli taahhütlü mektup vasıtasıyla posta yoluyla ya da noter kanalıyla ulaştırabilirsiniz. Bunun yanında, "Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ"in 5. maddesi uyarıca kayıtlı elektronik posta (KEP) adresi, güvenli elektronik imza, mobil imza ya da Şirketimize daha önce bildirdiğiniz ve sistemlerimizde kayıtlı bulunan elektronik posta adresini kullanmak suretiyle [email protected] adresine iletebilirsiniz.

Hayat Kimya işbu Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Aydınlatma Metnini, yürürlükteki mevzuatta yapılabilecek değişiklikler çerçevesinde her zaman güncelleme hakkını saklı tutar.

Güncellenme Tarihi : …